~welcome~

Tuesday, August 17, 2010

CINTA vs cinta



Ya Allah, kenapa rasa ini hadir, sebelum aku betul-betul meletakkan rasa cintaku yang teratas padaMu. Kenapa rasa ini hadir sebelum aku betul-betul menyerahkan sekeping hati ini untukmu...Ya Allah, sungguh aku merasa berat dengan ujianMu...terkadang aku merasa tak terdaya...terkadang aku merintih pilu dalam munajatku agar Engkau tidak menganugerahkanku rasa itu sebelum tiba waktunya...sungguh Ya Allah aku belum bersedia...jiwa ini masih rapuh, iman ini tersangat lemah...

Wahai hati, kenapa ini yang kau rasakan, kenapa kembali mengulit kenangan, padahal itu yang harus kau lupakan...

Wahai hati, tak terdayakah kau menahan gejolak rasa ini, sungguh kau belum cukup bersedia...

Ya Rabb, jika benar dia milikku, dekatkanlah hatinya dengan hatiku...
jika benar dia bukan milikku, maka jadikanlah aku termasuk golongan hambaMu yang redha dengan ketentuanMu...

Wahai diri, sesungguhnya telah Rabbmu nukilkan di dalam surat cintanya utkmu...bahawa sesungguhnya "at-toyyibat littoyyibin..." (an-nur:26)
Wanita baik itu dijanjikan untuk lelaki yang baik dan sebaliknya.Telah terungkap sebaris nama lelaki di Loh Mahfuz untukmu. Cuma peribadinya ditentukan oleh sejauh mana ketinggian peribadimu. Jika kau thabat di atas jalan yang diredhai, insyaAllah, si dia turut di jalan yang sama.

Wahai diri, lupakan segala kegundahan, teguhkan diri pada CINTA HAKIKI nescaya cinta lelaki soleh turut kau miliki. Senyumlah pada sinar yang menantimu di hadapan...

Ya Allah, teguhkan aku di jalanMu, agar si dia turut berada dalam redhaMu...
Ya Allah, perindahkanlah akhlakku, agar si dia turut dihiasi akhlak yang cantik...
Ya Rahman, aku mohon CINTAMU...agar jiwa ini terisi, hati ini terus tenang dalam dakapan KASIHMU...
Ya Rahim, aku mohon pelihara si dia walau di mana jua dia berada...dekatkan dia padaMu Ya Rabb..kerana sesungguhnya tidak ada sebaik-baik pelindung selainMU...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Click Here =)