~welcome~

Monday, August 16, 2010

JALAN ITU





Saudaraku…
Aku kini berada di suatu jalan
Jalan yang jarang dilalui orang lain
Jalan yang panjang
Jalan yang penuh dengan duri…

Saudaraku…

Aku kini berada di suatu jalan
Jalan yang tidak dihampari dengan karpet merah
Jalan yang tidak ditaburi dengan bunga-bunga
Jalan yang tidak dijanjikan dengan kesenangan…

Saudaraku…

Sungguhpun amat payah kurasakan
Sungguhpun amat sukar kulalui
Sungguhpun amat perit hati ini…
Aku tetap ingin berada di sini
Aku tetap ingin kekal di sini
Aku tetap ingin berjuang
Aku tetap ingin bersama mereka...

Saudaraku...

Aku ingin merasakan pahitnya hempedu itu
Walau mungkin aku
Tidak mampu menelan kesemuanya..
Aku ingin merasakan sakitnya diluka
Walau mungkin aku
Tidakkan bertahan dek tajamnya
Duri itu..

Saudaraku…

Kau pasti gusar
Akan pilihanku
Kau pasti bimbang
Untuk terus membiarkan aku di sini
Kau pasti takut
Akan kehilanganku…

Saudaraku...

Tidak perlu digusarkan
Tidak perlu dibimbangkan
Tiada apa yang perlu dirisaukan...
Kerana aku yakin
Pahitnya hempedu itu
Akan diganti dengan manisnya madu
Sakitnya luka itu
Akan diganti dengan mulianya syahid...

Saudaraku…

Tidak inginkah dikau
Bersama-sama denganku
Tidak inginkah dikau
Melangkah seiringan denganku
Tidak inginkah dikau
Selusuri bersama denganku

Di jalan itu...

Kita melangkah bersama
Di jalan itu...
Kita menangis bersama
Di jalan itu...
Kita ketawa bersama

Saudaraku...

Ayuhlah!
Saudaraku...
Bangkitlah!

Saudaraku...

Bersama kita
Menyelusuri jalan itu
Moga redhaNYA sentiasa bersama kita...



Nukilan,

Al Faratisyah

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Click Here =)