~welcome~

Sunday, January 27, 2013

Jauh...


Walaupun aku kini jauh...

Aku tidak pernah berhenti kerana aku yakin akan ganjaran dari-Nya.
Aku sentiasa menguatkan jiwa kerana aku ingin cinta-Nya.
Aku pacakkan semangatku sekukuh akar banir demi redha-Nya.

Namun...

terkadang aku rasa penat untuk berjalan dan terus berlari
terkadang aku rasa lelah dan jiwaku lemah
terkadang aku rasa semangatku kian gugur bak daun yang tida dibaja...

~Ya, aku kini jauh...Mungkin juga aku tidak seperti dulu. Mungkin juga gerakku tidak sepantas dulu. Mungkin juga ilmuku tidak seampuh dulu.

~Ya, aku kini jauh...namun tidak sesekali membuat kalian juga jauh. Malah kalian selalu ada dalam doaku, dalam setiap sujudku yang panjang kala aku menghadap Tuhanku.

~Ya, aku kini jauh...lantas, apakah aku kini juga jauh dari hati kalian? Jauh dari semangat kalian? Jauh dari hangatnya ukhwah yang pernah kita baja dan semai atas nama cinta-Nya?


Gambar 'dipinjam' di sini


~Ya, aku kini jauh...namun aku tidak ingin kian menjauh...

Ya Allah bangkitkan kembali semangatku, bangunkan kembali jiwaku, sirami kembali hatiku...

:.Manusia itu mungkin melupakan saat kalian tidak lagi bersama mereka. Namun jangan kalian lupa, kalian ada DIA yang sentiasa dekat dan mendekat walaupun kalian menjauh dan kian jauh.:


p/s: Senyumlah wahai diri walau hatimu terluka. Kerana kamu punya DIA.^____^

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Click Here =)