~welcome~

Thursday, December 8, 2011

al-Farafisyah bukan al-Faratisyah




Salam mahabbah. Sudah berbulan-bulan blog ini tidak di'update'. Terasa sangat rindu untuk kembali  ber 'blogging'.

Hari ini, saya ingin memohon maaf kepada sahabat-sahabat yang pernah membaca entry pertama saya di blog PENDAMBA CINTA ILAHI ini.


Terdapat sedikit kesalahan fakta di situ. Isteri kepada Khalifah Uthman bukanlah Naelah al-Faratisyah, tetapi Naelah al-Farafisyah.

Jazakallah saya ucapkan kepada sahabat yang berinisiatif untuk bertanya kenapa saya menggunakan nama al-Faratisyah. Saya menyuruhnya membaca entry yang pertama sebagai jawapannya. Namun, dalam masa yang sama saya juga mencari kembali himpunan cerita mengenai kisah wanita muslimah hebat ini. Akhirnya, saya temui bahawa nama sebenarnya adalah Naelah AL-FARAFISHAH bukannya Naelah al-Faratisyah.

Oleh itu, dengan rasminya, ‘profile name’ juga saya tukar kepada al-Farafisyah.

Sekali lagi, maaf atas kekhilafan dan terima kasih kepad semua.

Teruskan menjenguk ke laman ini untuk sama-sama kita berkongsi ilmu. InsyaAllah, selepas ini saya akan kembali aktif ber 'blogging' setelah lama berehat.

Semoga Allah sentiasa melimpahkan rahmat dan hidayah-Nya buat kita semua.

4 comments:

  1. WADi ada himpunan tokoh muslimah dari sebuah kitab khas,insyaAllah akan berkongsikan juga suatu masa nanti..

    ReplyDelete
  2. to Ad-Dien, jazakallah. Semoga WADi terus istiqamah.

    ReplyDelete
  3. Salam 'alaik.

    Selamat kembali berkongsi ilmu. Moga terus istiqamah.

    ReplyDelete
  4. to Al-Mu'allim

    InsyaAllah, jazakallah atas doanya.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Click Here =)