~welcome~

Tuesday, December 27, 2011

~Jika kau cinta aku...jumpalah waliku~

Akhir-akhir ini laman sosial 'facebook' menjadi antara 'medan' untuk remaja (mungkin isteri/suami orang juga) mencari pasangan. Mungkin, ekoran dari fenomena ini maka lahirlah sebuah lagu, Cinta di Muka Buku. Kini, lagu ini semakin mendapat tempat di hati peminat-peminat seni tanah air apatah lagi remaja kerana mungkin mereka merasakan situasi yang berlaku dalam lagu ini lebih kurang sama dengan mereka. Tanpa sedar, mereka dilalaikan dengan cinta manusia, sebelum sempat cinta Allah menyapa.

Semasa 'blogwalking' membalas kunjungan sahabat di No Love Phrase ^ ^ , saya terjumpa dengan video ini, Nafsu Muka Buku di sini yang ingin saya kongsikan bersama sahabat di sini. Moga bermanfaat.









4 comments:

  1. Laman sosial ternyata punya mudharat yang lebih besar dari manfaat..sungguhpun ia boleh digunakan ke arah kebaikan dan dakwah namun realitinya, majoriti umat Islam gagal di laman sosial, wallahua'lam..

    ReplyDelete
  2. wah....very the like!!
    sangat kreatif lor penulis lirik ni....

    thanks sis for the link....:)

    salam ukhwah...

    ReplyDelete
  3. ~Ad-Dien

    Ya. ada benarnya pendapat akhi. Namun segalanya bergantung pada diri. Pada ana, mrk yg benar-benar ikhlas utk menyampaikan agama-Nya tidak kira dalam apa jua medium perantaraan, insyaAllah Allah akan membantu dan mempermudahkan urusan. Cuma pada golongan yg 'menyelam sambil minum air'...semoga tidak menjadi fitnah buat Islam.

    Wallahua'lam

    ReplyDelete
  4. ~...antikapel...

    ye dik, kekreatifan yg lahir dari kesedaran menyandang amanah sebagai khalifah di bumi Allah ini.

    you are most welcome my dear.

    jemputlah bertandang ke sini selalu. =)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Click Here =)