~welcome~

Tuesday, September 7, 2010

~Saat Penaku Menari di Pentasnya~


Salam buat semua pelawat PENDAMBA CINTA ILAHI. Teristimewa buat 'followers', terima kasih, jazakumullah wa khairan jaza, semoga Allah merahmati kita semua. Semoga kehadiran blog ini di dunia maya mampu membantu mendekatkan diri kita pada Sang Pencipta, insyaAllah.

Entry kali ini sedikit berbeza, istimewa buat pengikut setia PENDAMBA CINTA ILAHI.

~Saat Penaku Menari di Pentasnya~

Penaku adalah jemariku yang dianugerahkan TUHAN yang menari di papan kekunci selaku pentasnya.

PENDAMBA CINTA ILAHI...kenapa ya aku memilih nama ini buat tatapan semua? Tidak lain kerana sesungguhnya aku amat mengharapkan CINTA-NYA. Terlalu. Aku merasakan hidup ini tidak akan bererti sebelum aku mendapatkan CINTA-NYA.

Justeru, jemari 'pemberian' NYA ini ku gerakkan, untuk mengajak kalian (wahai sahabatku) turut sama mengejar CINTA-NYA. Sungguh aku merasa bahagia saat manusia seluruhnya kembali kepada Yang Maha Sempurna.

~Ya Tuhan, kurniakan aku CINTAMU sebelum nyawa terpisah dari jasad~

Aku jua menulis atas rasa cintaku kepada kalian (wahai sahabatku)...sungguh aku mencintai kalian sepenuh hatiku keranaNYA. Sesungguhnya tidak sempurna iman seseorang selagi dia tidak mengasihi saudaranya sebagaimana dia mengasihi dirinya sendiri...

Aku merasa senang saat penaku menari di pentasnya...aku bahagia kerana aku bisa berkongsi rasa dengan kalian (wahai sahabatku)...

~Saat Penaku Menari di Pentasnya~

Wahai sahabat, ku kira dapat kalian simpulkan...ku gerakkan penaku di pentasnya kerana apa???
Kerana satu rasa...
CINTA dan cinta...
CINTA PADA SANG PENCIPTA
dan cinta pada yang diciptakan...
itulah KAMU WAHAI SAHABAT...
AKU CINTA PADA RABBKU
dan
AKU CINTA PADA KAMU SAHABATKU


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Click Here =)